The Wing Revolution

Introductie

WingRevolutionLogo.png

The Wing Revolution is ontwikkeld is door Victor Gutierrez. Sifu Victor heef hij een achtergrond in o.a. Wing Tsun (Wing Chun Kung Fu, Ving Tsun), Eskrima, Brazilian Jiu Jitsu (BJJ), Kung-Fu, Taekwondo, boksen, worstelen, … en hij is een top leerling van WingTsun Leung Ting grootmeester Keith R. Kernspecht.

The Wing Revolution bestaat uit verschillende diciplines zoals: WingFight, WingWeapon, WingBJJ, WingSafe, WingFit, WingPower, WingWellness, WingMind, …

Het woord "Revolution" staat niet voor niets in de naam. Wing Revolution houdt niet vast aan "Dit is hoe het moet. Wij zijn de beste, iets anders is slecht."
Wing Revolution heeft "continuous improvement" in het DNA zitten. Grootmeesters van verschillende stijlen wisselen hun kennis en kunde uit om het systeem te verbeteren!
Wing Revolution is o.a. "revolutionair" in Wing Tsun, BJJ en MMA.

WingFight

WingFight is een real life vechtkunst (geen regels, meerdere aanvallers, wapens, geen theoretische perfecte technieken, maar wat in stress situaties werkt, …).

WingFight strategie

De strategie van WingFight:
Continue aanval waarbij tegelijkertijd de grenzen en het center gedekt blijven voor zowel circulaire als directe lineaire aanvallen.

Met continue aanval wordt ook bedoeld: continue druk naar je tegenstander toe.

Wat is uniek aan WingFight?

Wat de unieke karakteristiek is die mij zo enthousiast heeft gemaakt over WingFight?
Een ervaren martial artist beweegt zo snel, dat je geen tijd hebt om te analyseren wat hij doet en daarop te reageren. Wing Fight heeft daarom als uitgangspunt: één verdediging tegen tig aanvallen. Een verdediging die in overeenstemming is met de natuurlijke reflexen van de mens.

De eerste keer dat ik "één verdediging tegen vele aanvallen" hoorde dacht ik "wat een onzin!". ….totdat ik een WingFight seminar volgde. Ik was direct verkocht!

Overige punten van het WingFight systeem

  • Het systeem is gebaseerd op de menselijke reflexen.
  • Het systeem is gecreeerd op dat het ook werkt in stress situaties (waarin bepaalde lichaamsfuncties anders werken)
  • Het systeem is gecreerd met het inzicht dat iemand sneller kan slaan, schoppen, etc… dan jij met je ogen en hersenen kan analyseren wat iemand precies doet. Laat staan te bedenken hoe te reageren.
  • Opbouw van iemands potentieel om zich te verdedigen op een natuurlijke en realistiche wijze.
  • Stresscontrole door zelfkennis, situatieherkenning en versterkt zelfvertrouwen.
  • Krachttoename door inzet van verschillende spierketens.
  • Het bereiken van natuurlijke reflexen met een efficient mobiliteitsvermogen in een versterkt lichaam.
  • Het neutraliseren van externe krachten die een bedreiging vormen.
  • Het is een concept waarvan de training zowel fysiek als mentaal is aangepast aan de ontwikkeling van de persoon.
  • Het verhoogt je vasculair vermogen, versterkt het musculaire systeem en je algemene gezondheid.
  • Het is een systeem dat vertrouwen creëeert.

The Wing Revolution is gebaseerd op een nieuwe wetenschappelijke interpretatie van traditionele elementen en heeft "continuous improvement" in het DNA zitten. Grootmeesters van verschillende stijlen wisselen hun kennis en kunde uit om het systeem te verbeteren.

Het systeem steunt op verschillende onderdelen die echt praktisch zijn en verwerpt de elementen die een ondergeschikte en/of complementaire rol spelen.

Het resultaat is een zeer functionele interactie van verschillende technieken.

VictorGutierrezInAction

WingFight training in Delft

Youri van Sant komt een keer per maand naar Nederland om The Wing Revolution instructeurs opleiding te geven. Naast het volgen van zijn lessen moet (en wil!) ik regelmatig zelf trainen, daarom zoek ik een (of meerdere) training partners met Martial Arts (vechtkunst, vechtsport) ervaring in Delft die samen met mij WingFight willen trainen.

Het lijk me mooi om met iemand te trainen die ervaring heeft in Wing Chun en die geinteresseerd is om te leren van andere stijlen. Maar iedereen met ervaring in een martial art en een interesse om WingFight te trainen is welkom!!!

Training ruimte

Ik heb de beschikking over een riante training ruimte in Delft met spiegelwand en bokszak.

Een keertje trainen?

Ben je nieuwsgierig geworden naar WingFight en heb je zin om een keer samen te trainen? Neem dan contact met me op via onderstaand formulier:

Naam
Woonplaats
Email
Telefoonnummer
Martial Arts achtergrond
Je bericht

Links

Voor meer informatie zie:

WingFight02-small
Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License